Hoe wij als impresariaat ons theateraanbod onder de aandacht brengen
ons aanbod is nu ook voor het theaterpubliek
Het nieuwe seizoen breekt bijna aan en dat betekent dat er nieuwe voorstellingen te zien zijn in het theater. Alleen hoe zorgen wij ervoor als impresariaat dat men op de hoogte is van ons theateraanbod? Wij hebben als doel als impresariaat om zowel de theaters, artiesten én publiek te enthousiasmeren. In dit artikel lees je meer over hoe wij ons aanbod onder de aandacht brengen.
Hoe brengen wij ons aanbod onder de aandacht als impresariaat?
- De seizoenspresentatie
Elk jaar trappen wij het theaterseizoen af met onze seizoenspresentatie, die we organiseren speciaal voor theaterprogrammeurs. Tijdens deze presentatie geven diverse artiesten een preview van de voorstelling die programmeurs bij ons kunnen boeken voor het volgende seizoen. Lees hier meer over de seizoenspresentatie: Zonder seizoenspresentatie geen nieuw theaterseizoen - Brochure
Na de seizoenspresentatie ontvangen de programmeurs een brochure voor het aankomende seizoen van ons. Hierin staat ons totale aanbod in. Zo kan er nagelezen worden wat het aanbod is en kan er inspiratie op gedaan worden over de invulling van het volgende seizoen. - Tijd voor Theater
Verder vinden wij het belangrijk om naast de programmeurs ook het theaterpubliek te kunnen informeren. Daarom hebben wij Tijd voor Theater in het leven geroepen. In dit overzicht zetten we alle voorstelling van die maand op een rijtje. Dit overzicht is iedere maand – behalve in de zomer vanwege de zomerstop – gratis te downloaden via onze homepage. Op deze manier zorgen we ervoor dat ons hele aanbod voor iedereen te zien is en zo komt iedere artiest voorbij in het magazine. - Recensies
Een keer per maand schrijven wij ook artikelen in de vorm van recensies over de voorstellingen van onze producties. Hierin delen wij onze ervaringen over de voorstellingen met theaters en het publiek, zodat zij een beter beeld krijgen van de voorstelling. Lees hier waarom wij recensies schrijven over onze eigen artiesten. - Social Media
Natuurlijk zetten wij ook onze socials in om ons aanbod te presenteren. Vooral op Instagram, TikTok en Facebook zetten wij ons in om ons aanbod op diverse manieren te promoten voor theaters en het publiek. Van exclusieve filmpjes tot scènefoto’s en nog veel meer. Zo kunnen wij op een persoonlijke en authentieke manier ons aanbod presenteren. - Nieuwsbrief
Als laatste hebben wij ook een maandelijkse nieuwsbrief. Het doel van een nieuwsbrief is natuurlijk om de lezers op de hoogte te houden van updates, activiteiten en nieuwtjes over ons als impresariaat, maar vooral over de artiesten en ons aanbod. Zo maken wij een overzicht van alle nieuwtjes over de artiesten, onze recensies en nog veel meer. Wil je ook een maandelijkse nieuwsbrief ontvangen? Scrol dan naar beneden en schrijf je in!
Ons aanbod is ook voor theaterpubliek
Natuurlijk zijn dit niet de enige manieren waarop we onze artiesten onder aandacht brengen, maar zoals je kan lezen is het voor ons belangrijk om niet alleen programmeurs te bereiken. We willen ook graag het publiek op de hoogte brengen van ons aanbod – omdat wij vinden dat onze artiesten dit verdienen. Daarom hebben we de afgelopen tijd meerdere terugkerende projecten in het leven geroepen die we in dit artikel behandelen.
Wij kijken er uit wat voor projecten onze toekomst meer brengt, maar we durven wel te zeggen dat dit pas het begin is. Natuurlijk zouden we het heel leuk vinden als jij ons volgt als we ons verder ontwikkelen op dit vlak – of dit nou via social media, nieuwsbrief of een maandelijks bezoekje aan de website voor Tijd voor Theater. Wij én het theater waarderen jouw support enorm!
Ben je opzoek naar een impresariaat?
Ben je een artiest of theater en denk je dat wij jou kunnen helpen na het lezen van dit artikel? Neem dan contact met ons op, dan kijken wij samen wat we voor jou kunnen betekenen.
Foto: Edwin Hendriks